Sayfalar

15 Mayıs 2017 Pazartesi

Scratch İle Test Hazırlamak

Scratch ile sadece oyun mu hazırlanır? Tabi ki hayır. Animasyon veya bir proje ödevinizi de hazırlamanız mümkün. Bugün biz test hazırlamaya çalışacağız. Hazırlayacağımız testte 3 dekor bulunacak:

1- Bizi karşılayan bir giriş(dekor1) dekoru
2- Soruların yer aldığı bir soru(Track) dekoru
3- Sonucun yer alacağı bir sonuç(bitti) dekoru

Bu 3 dekoru ekledikten sonra aşağıdaki kuklaları da eklememiz gerekiyor.


Burada başlat ilk dekorumuzun bitip soruların gelmesini sağlayacak. Başlık, sorular, ve cevaplar test ekranımızdaki kuklalarımız olacak. Hesap ile soru sayısı doğru yanlış sayısı gibi hesaplamalarımızı yapacağız. A, B, C, D ile de cevaplandırmaların yapılmasını sağlayacağız.

İlk dekorumuzu oluşturalım.
Dekorumuza testimiz ile ilgili yazmak istediğimiz bilgileri yazarak bir karşılama ekranı oluşturuyoruz. Burada sadece başlat ve hesap kuklası görünür durumda. İstenirse hesap da gizlenebilir. Başlat butonuna şu kodları yazarak testin başlamasını sağlıyoruz.
Sorularımızı "sorular" kuklasına kılık olarak ekliyoruz ve aynı şekilde cevaplarını "cevaplar" kuklasına kılık olarak ekliyoruz. Her soruya cevap verildiğinde soru sayısı ile birlikte kılık değiştirilmesini sağlayarak soruların ve cevapların ekrana doğru sıra ile gelmesini sağlayacağız.
Soru ve cevap kuklalarının kodları sadece kılık değiştirmekten ibaret olduğu için birbirinin aynı kodlara sahipler. 

Şimdi gelelim işin hesap kısmına. Testte ne hesabı olur demeyin. Soru sayıları doğru yanlış sayıları gibi basit küçük hesaplamalar yapmamız gerekiyor. Bunları nasıl yapacağımızı görelim.

Burada 3 değişkenimiz var. Soru sorulacak sorunun sayısınız, doğru ve yanlış ise sorulara verilen doğru ve yanlış cevap sayısını hesaplamamıza yardımcı olacak. Sadece 3 soruluk bir test hazırladığım için doğru ve yanlış sayıları toplamı 3 ettiğinde dekoru değiştirecek ve kullanıcıya kaç doğrusu olduğunu söyleyecek.

Gelelim şıklara yazılacak kodlara. Şıkların soru sayılarına göre değişmesi gerekiyor. Yoksa hep aynı cevabı doğru kabul etmem gerekir. Bu da hazırladığım testin bir işe yaramamasına neden olur. Bu sorunu çözmek için şıklara şu kodları yazmam gerekiyor.
Yukarıdaki kodlar A şıkkına ait kodlardır. Soldaki kodlar görüntüsü ile alakalı olan kodlar. Sağdaki kodlar ise doğru yanlış bilgisini veren kodlar. Soru1 iken A şıkkı yanlış cevapmış ve yanlış haberi ile birlikte kılık haberini de göndererek sorunun bir sonraki soruya geçmesini ve yanlış sayısının artmasını sağlıyor. Soru 2 için de durum aynı. Soru3te ise A şıkkı doğru cevap. Bu durumda doğru haberi ile kılık haberini göndererek doğru sayısının artmasını sağlıyor. Soru sayısı bu şekilde istenildiği kadar artırılabilir. 

Herşey yolunda gitti ve bir hata yapılmadıysa sonuç ekranı şu şekilde görüntülenecektir.
Test hazırlamak için farklı yollar da kullanılabilir. Örneğin sorular dekor üzerine yazılabilir ve her cevaptan sonra dekor değiştirilerek soruların değişmesi sağlanabilir. Daha farklı yöntemler de geliştirilebilir.

İyi çalışmalar...😎

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder