Sayfalar

10 Mart 2017 Cuma

Scratch Terimler

Merhaba sevgili öğrencilerim. Scratch ile programlarımızı yazarken kullanacağımız bazı terimler kafamızı karıştırabilir. Zamanla bu kavramları öğreneceğinizden şüphem yok. Ama ilk etapta zorlanıp pes etmek de yok ona göre.

Öncelikle "Veri" sekmesindeki "Değişken" teriminin ne olduğunu inceleyelim.
Türk Dil Kurumu değişken kelimesinin karşılığını "Değişme özelliği gösteren, çok değişen, değişebilir, kararsız, değişici, mütehavvil" olarak belirlemiş. Tanıma bakacak olursak değişme özelliği gösteren kısmı bizim için önemli kısım. Yazacağımız bir yazılımda değeri sabit olmayan her durum için bir değişken oluşturmak zorundayız.

Örneğin elma toplama oyunu yazdığımızı düşünelim. Toplanılan elma sayısı her elma topladığımda bir artmalı. Dolayısıyla burada benim değişkenim elma sayısı olur. 
Oyunumuzu biraz zorlaştıralım. Bir dakika zaman verelim ve bu süre içerisinde elmaları toplamasını isteyelim.  İkinci bir değişkene daha ihtiyacım var. İkinci değişkenim süre. Sürekli azalması gerekiyor. 
Örneklerden de anlaşılacağı üzere değişken yazdığımız programlarda değeri sabit olmayan herşey için kullanabileceğimiz bir koddur. 
(Değişken nasıl oluşturulur anlatımını izlemek için tıkla) Scratch1.4 versiyonuna ait bir videodur. Farklılıklar olabilir.

Sırada "Haber" terimi var.
Haber kodu bir durumun gerçekleşip gerçekleşmediğini kontrol etmek istediğimizde kullanılabilir. 
Kendinizi düşünün. Okuldasınız zil çaldığında derse girmeniz gerekiyor. Burada haber zil sesi olur. Siz zil sesi geldiğinde sınıfa gidersiniz. Peki bunu kodla nasıl ifade edeceğiz?
İşte bu kadar kolay. :) Zor gibi görünebilir, biraz kafa karıştırabilir ama birkaç kez kullandıktan sonra sorunsuz bir şekilde kullanacağınızdan şüphem yok.
(Haber nasıl oluşturulur anlatımını izlemek için tıkla) Scratch1.4 versiyonuna ait bir videodur. Farklılıklar olabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder