Sayfalar

16 Şubat 2017 Perşembe

Kuklam Nerede?

Scratch ile kodlama yaparken bizi en çok zorlayacak şeylerden bir tanesi sahnedeki kuklaların yerlerini bulmak olacak. Nasıl hareket etmeleri gerektiğine karar vermek ilk etapta bizi biraz zorlayacak. Ama bu etkinlikten sonra kuklanızın yerini ve nasıl hareket etmesi gerektiğini rahatlıkla tespit edebileceğinizi düşünüyorum.

İlk olarak sahnemizi koordinat düzlemine çevirmemiz gerekiyor. Bunun için kuklalarımızın hemen yanında bulunan Sahne butonuna tıklıyoruz.

Blok paletimizden "Dekorlar" sekmesine tıklayıp yeni dekor ekliyoruz.
Ekleyeceğimiz dekorun adı "xy-grid".
Doğru dekoru bulup eklediyseniz sahneniz bu şekilde görüntülenecektir.

Şimdi kedimizin ekranda hareket etmesini sağlayacak kodları yazabiliriz.
Kodları ekledikten sonra kedimizi yön tuşlarına basarak ekranda hareket ettirebiliriz.

Burada kedimizin ekranın neresinde olduğunu koordinat düzlemine bakarak anlayabiliriz. Ama işimizi daha da kolaylaştıracak bir şey daha var. Hareket kodları içerisinde yer alan "x konumu" ve "y konumu" kodlarını aktif hale getirirsek kedinin ekranın neresinde olduğunu rahatlıkla görebiliriz.

Bu kodları aktif hale getirdiğinizde sahnenize x ve y konumunun yazıldığını görebilirsiniz.
Şimdi kediyi hareket ettirdikçe kedinin ekrandaki konumunu görebilirsiniz.

Başarılar... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder